#какиеновости: новые аттракционы и TikTok
Continuăm să explorăm tendințele în hotelurile turcești de tip cream*
Hotelurile premium nu mai concurează prin decoruri extravagante sau spa-uri de mărimea unui centru comercial. Noul lux se definește printr-o experiență mai subtilă, mai exclusivistă, iar service-ul vă cunoaște preferințele mai bine decât dvs. însuși (însăși). Cine este dispus să plătească pentru aceasta și ce i se oferă? Să aflăm astăzi cu ajutorul departamentului nostru Cream* – să luăm Turcia drept exemplu.
CUM A EVOLUAT CEREREA LA HOTELURILE DE LUX
Pentru a clarifica amploarea subiectului, să fim clari: acesta nu este doar atuul hotelierilor care caută o modalitate de a ieși în evidență. Este vorba despre o schimbare globală în toate domeniile investițiilor în segmentul de lux.
Anul trecut, 80% din piața mondială a luxului s-a bazat pe trei segmente: mașini scumpe, bunuri personale de lux și hoteluri.1 Iar cheltuielile pentru bunuri au scăzut pentru prima dată în ultimii 15 ani (dacă nu luăm în calcul perioada pandemiei COVID-19). Generațiile mai tinere, în special zoomerii, renunță la obiectele de valoare, care le oferă un statut. Prin urmare, baza globală de clienți de lux s-a redus cu 50 de milioane de persoane în mai puțin de doi ani.1 Dar oamenii sunt mai dispuși să investească în călătorii, evenimente și activități comune.
Vă mai prezentăm niște fapte interesante:
- Sectorul hotelurilor de lux a prezentat o creștere de 4% în 2024.1
- S-au efectuat mai multe rezervări – în special pentru călătoriile de familie.
- Proporția rezervărilor pe termen lung a crescut: un an sau mai mult în prealabil.
CINE DICTEAZĂ ACESTE MODIFICĂRI?
Un pic de ageism
În 2025, aproximativ 40% dintre clienții sectorului de lux au sub 40 de ani.2 Percepția lor asupra luxului a fost influențată de tehnologia digitală și de social media. Aceștia nu caută atât să demonstreze un statut, cât să își îndeplinească o viziune personală asupra lumii. Da, prestigiul este important, dar semnificația și autenticitatea sunt pe primul loc.2
Iar atunci când vine vorba de investițiile în vacanțele de lux, atunci:
- Cel mai mult investesc în acest tip de vacanțe turiștii cu vârste cuprinse între 40-49 de ani- acest grup reprezintă aproximativ 37,5% pe piață.3
- Cel mai mare potențial de creștere îl prezintă turiștii cu vârsta de 50–59 ani (+≈102%) și 30–39 ani (+≈93%) — ei sunt cei cu potențial de creștere bruscă a cererii în următorii ani.3
Juniorii** în lumea luxuluiPercepția turismului de lux este deseori asociată cu vacanțele persoanelor cu averi de milioane. Dar, de fapt, aproximativ 35% din piața actuală a vacanțelor de lux este formată din turiști care dispun de un capital de până la 1 milion de dolari.3
Aceștia sunt așa-numiții aspiring luxury travelers4 și prezintă următoarele preferințe:
- Investesc sume generoase la ocazii speciale,
- se așteaptă la cel mai bun raport calitate/preț pentru suma achitată,
- urmăresc în mod activ bonusurile, punctele și privilegiile programelor de fidelitate,
- sunt dispuși să investească în elemente individuale ale unei vacanțe (de exemplu, o plimbare cu elicopterul sau o cină la un restaurant Michelin), dar nu în vacanța în ansamblu.
Exigență în adevăratul sens al cuvântuluiAți mai întâlnit această întrebare: „Cât de probabil este să recomandați acest brand prietenilor dumneavoastră?” – și notarea pe o scară de la 1 la 10. Acesta este modul în care se evaluează indicele de loialitate. Și iată un fapt asupra căruia să reflectați: în segmentul de lux, acest indice este cu 25-30 de puncte mai mic în rândul zoomerilor, comparativ cu milenialii.1 Adică, există mult mai mulți critici care reacționează vehement în rândul tinerilor de astăzi atunci când promisiunile nu corespund valorii reale.
Ce îi dezamăgește?
- senzația că raportul preț / valoare nu corespunde (acest lucru a fost menționat de peste 50 % dintre respondenți),1
- lipsa de personalizare,
- pierderea autenticității.
Primele două puncte par să se explice de la sine, însă ultimul se referă la momentul în care un turist are parte de o experiență „sterilă” atunci când călătorește. Adică, petrecerea timpului liber, interiorul, meniul, experiența nu diferă cu nimic de alte zeci de locații din lume, deși foarte scumpe. Zoomerii, pe de altă parte, caută un sentiment de autenticitate a locului, un context viu, unicitate.
O statistică interesantă
- 72% din turiștii sectorului de lux preferă destinații și locații noi – în comparație, doar 44% în rândul publicului larg au răspuns la fel.3
- Și ei sunt cei care aleg de două ori mai mult decât turiștii obișnuiți vacanța ca o modalitate de a lua o pauză de la gadgeturi pentru a-și recăpăta liniștea și a-și îndrepta atenția spre ei înșiși.3
UN NOU TIP DE LUX
Așadar, ce caută în prezent turiștii înstăriți? Ceva care să le ofere posibilitatea de a trăi emoțiile dorite și de a-și crea amintiri de durată. Și experiențe personalizate – fără să fie nevoiți să explice pe lung ce își doresc.
Unele au devenit deja atât de comune, încât în curând vor fi subînțelese:
- Somn la comandă. Oaspeților li se oferă un meniu de… perne: diferite niveluri de rigiditate, umpluturi și înălțimi.
- Aromele sunt o ancoră pentru amintiri. Puteți alege o compoziție aromatică pentru cameră pentru a spori sentimentul de personalizare a spațiului.
- Gastronomie de la fermă. În loc de exotismul demonstrativ sub formă de spumă moleculară sau homar, optați pentru un meniu „din câmp pe masă”. Adică, bucate preparate după rețete locale din produse cultivate în grădina proprie a hotelului sau achiziționate de la producători locali.
DIVERSITATEA
Hotelurile aleg zeci de moduri diferite pentru a spori valoarea vacanțelor. Iată câteva exemple interesante: cum se face în Turcia. În selecția online, acestea sunt hoteluri de tip “cream”.
Vă recomandăm să le examinați chiar acum, cât este valabilă rezervarea timpurie. Cu cât mai devreme rezervați turul, cu atât mai mare este procentul comisionului agenției dvs. Iar clienții dvs. au posibilitatea de a rezerva exact tipul de vacanță pe care îl caută – fără să se îngrijoreze că hotelul nu va avea o cameră disponibilă la momentul X.
Hotelul poartă numele celui mai mare diamant din lume1, dar luxul său nu se limitează la strălucirea exterioară. Este una dintre acele perioade în care vă puteți dedica în întregime vacanței: copiii sunt ocupați cu plăcere până târziu în noapte, iar singura dificultate este să alegeți ce tip de brânză să savurați la micul dejun.
În sezon, copiii pot fi lăsați în clubul pentru copii până la ora 2 noaptea și nu se vor plictisi. În plus, există multe activități creative: ceramică, tâmplărie, pictură, balet – puteți alege un nou hobby.
Cei care se relaxează la fel de zelos pe cât muncesc ar putea avea nevoie de puțină liniște dimineața. Iar restaurantul principal are un compartiment mare de detoxifiere: sucuri, smoothie-uri, băuturi la comandă și o zonă 16+ pentru un început de zi liniștit.
Aici, de asemenea, se află și unicul teren de golf din Turcia, care se mărginește cu marea pe de o parte și cu un râu pe de altă parte. Ce poate fi mai frumos decât să joci o partidă pe fundalul Munților Taurus? Cu excepția cazului în care este un joc unic pe timp de noapte, pe 9 găuri iluminate.





În pofida instabilității tendințelor și a acceptării pe scară largă pe care o idee nouă o câștigă într-o clipă, unele afirmații se supun cu greu modificării. De exemplu, faptul că luxul nu este ceva punctat și neobișnuit, precum și că acesta se găsește în detaliile bine gândite, care ne înconjoară în fiecare zi.
Zona de băuturi wellness, pe lângă care treci în drum spre plajă: turnuri din sticlă care infuzează lent cafea și ceaiuri de fructe. Iar pe vitrină, precum flacoanele de pe masa unui vrăjitor, sunt expuse amestecuri răcoroase de detoxifiere, anchan,**** rooibos, hibiscus, limonade de casă. Puteți alege ceva care să se potrivească exact cu starea dvs. de spirit sau cu dispoziția dvs.
Cafea pentru gurmanzi și fanii celui de-al treilea val. Aici se știe bine ce este V60, iar la intrarea în bar există o mașină de prăjit, de unde diferite tipuri de boabe de cafea zboară prin țevi transparente prin tot barul direct la tejghea. Urmărirea procesului este o adevărată plăcere!
Amplasarea clădirilor amintește de un cartier dintr-un vechi oraș mediteranean: grădini, grupuri de clădiri, străzi înguste, curți pavate cu piatră. Spațiile parcă trec din unul la altul – așa cum se întâmplă în natură. Iar tipurile de camere numite olive7 și garden7 nu poartă întâmplător această denumire: copacii bogați cresc pe pereții camerelor și uneori chiar și în interiorul acestora.





Hotelul a fost deschis de aproximativ un an, dar încă ai impresia că ai conduce o mașină într-un showroom auto: totul este strălucitor, curat și proaspăt. Iar navigatorul a trasat deja traseul către o vacanță plină de descoperiri. La Ethno înțeleg perfect cât de important este să trăiești fiecare moment în armonie cu valorile tale și să te bucuri de faptul că oamenii din jurul tău îți împărtășesc dorințele.
Asistentul personal în WhatsApp va avea grijă să nu uitați de nimic: vă trimite un program zilnic de evenimente, vă reamintește despre yoga sau un master-class și rezervă o cabană și o masă pentru seară.
Vă puteți inspira în timpul serii la cabaret sau restaurantele à la carte, și apoi să aflați istoriile din spatele băuturilor și să faceți descoperiri gastronomice în cadrul unor master class-uri. Veți avea parte de o călătorie senzorială completă: într-o zi preparați bomboane de ciocolată, în ziua următoare învățați arta de a amesteca cocktailuri, degustați vinuri și whisky în rafinata vinotecă și colecție de trabucuri.
Iar varietatea de practici pentru corp și minte deschid o altă dimensiune a experiențelor de neprețuit. De exemplu, meditația ghidată cu boluri tibetane și gonguri, pe care șamanii o desfășoară chiar în piscină. Imaginați-vă: vă legănați lent pe o saltea și aveți un sentiment de imponderabilitate, în timp ce apa pare să conducă undele sonore în direcția corpului dumneavoastră. Sau o sesiune de stabilire a obiectivelor la o ceremonie tradițională peruviană de cacao.





Descoperiți un nou lux împreună cu Join UP!
* Aici și în continuare, din engl. frișcă, hotele exclusive de la Join UP! pentru turiștii exigenți din cadrul aceleași rețele hoteliere
** din engl. junior — novice, începător
1 Bain & Company — una dintre sursel echeie citate pe scară largă în industria internațională a bunurilor de lux. Compania analizează peste 280 de mărci și companii de lux de top, cunoscute sub numele de Luxury Goods Worldwide Market Observatory. Examinare raport actual.
2 Luxury Trends 2025: What Elite Brands Need to Know
3 Cercetările «The State of Tourism and Hospitality 2024» ale McKinsey & Company au cuprins peste 5 000 de turiști respondenți din China, Germania, Emiratele Arabe Unite, Regatul Unit și SUA. Cei care cheltuiesc în medie 500 de dolari sau mai mult pe noapte au fost clasificați drept turiști ai segmentului de lux.
4 Din engl. aspiring — persoană care tinde să obțină ceva și face primii pași în direcția aleasă, dar nu și-a atins încă scopul. Aspiring luxury travelers — turiști deja interesați de segmentul de lux, dispuși să investească în acesta ocazional și care caută mai multă experiență, statut și nivel de deservire.
5 Cullinan Diamond: Wikipedia
6 Un ceai făcut din florile de un albastru strălucitor ale orhideei thailandeze (Clitoria ternatea)
7 din engl. — olive — măslină, măslin; garden — grădină.


